Bismillahirrahmanirrahim

Setinggi-tinggi kesyukuran,puja dan puji kita panjatkan ke hadrat Allah yang sentiasa melimpahkan ni’mat dan kesejahteraan kepada makhluk dan hambaNYA. Selawat dan salam kita anjurkan kepada Nabi Muhammad sallallahu ‘alaihi wassalam yang sentiasa mengharapkan kejayaan dan kelepasan kepada umatnya yang tercinta. Malah, kurnia dan limpah rahmat dido’akan untuk semua para syuhada’ dan para ulama’ yang meneliti dan menyambung jalan yang telah diterokai oleh baginda dan generasi ke generasi seterusnya hingga ke hari qiamat.

Tuesday, May 5, 2009

CiNta ManusiA KeRana Allah MengunDang ciNta Allah

Pada suatu hari, Rasulullah s.a.w. telah bercerita kepada sahabat : “Seorang lelaki telah pergi mengunjungi saudaranya yang berada di suatu tempat yang lain. Lantas Allah Taala telah mengirim malaikat untuk menunggunya di pertengahan jalan dan menahannya lalu berkata : “Kamu hendak ke mana?”. Lelaki itupun menjawab : “Aku hendak mengunjungi saudaraku”. Malaikat bertanya lagi : “Apakah sesuatu yang engkau perlukan daripadanya?”. Lelaki itu menjawab : “Tidak, hanya kerana aku mengasihinya semata-mata kerana Allah.” Kemudian malaikat berkata : “Sesungguhnya aku adalah malaikat yang diutus Allah untuk memberitahu kepadamu bahawa Allah mencintaimu seperti engkau mencintai saudaramu keranaNya.”
Jelas menunjukkan cerita tersebut mengajar kita bahawa Allah menyayangi kita sama seperti apabila kita menyayangi atau mencintai saudara seislam.

P/s : Buat semua sahabat-sahabat/ ukhti-ukhti serta orang-orang kesayangan saya, saya ingin mengatakan bahawa saya sangat menyayangi kamu kerana Allah. Kita dipertemukan dan hati-hati kita telah bertaut dalam perjuangan islam ini, menjalani tarbiyyah bersama-sama dan disemai dengan bibit-bibit perjuangan islam kerana cintakan agama Allah ini, maka istiqomahlah dalam perjuangan islam ini demi mengejar keredhoan Allah... kita adalah mata-mata rantai perjuangan islam..moga usaha kita ini ikhlas kerana Allah dan ada nilaian disisi Allah sekaligus dapat menempatkan diri dalam syurga Allah...insyaAllah..

No comments:

Post a Comment