Bismillahirrahmanirrahim

Setinggi-tinggi kesyukuran,puja dan puji kita panjatkan ke hadrat Allah yang sentiasa melimpahkan ni’mat dan kesejahteraan kepada makhluk dan hambaNYA. Selawat dan salam kita anjurkan kepada Nabi Muhammad sallallahu ‘alaihi wassalam yang sentiasa mengharapkan kejayaan dan kelepasan kepada umatnya yang tercinta. Malah, kurnia dan limpah rahmat dido’akan untuk semua para syuhada’ dan para ulama’ yang meneliti dan menyambung jalan yang telah diterokai oleh baginda dan generasi ke generasi seterusnya hingga ke hari qiamat.

Tuesday, July 14, 2009

Kisah Aisyah Bukhari (CInta Yang MEmBAWA kePADA muRTad, wal 'iyadhubillah)

Kes Aisyah Bukhari telah membuka mata banyak pihak tentang gejala murtad di negara Malaysia ini. Sekurang-kurangnya umat islam mulai sedar bahawa didikan dan asuhan agama di rumah belum mampu mengekang gejala ini. Kisah Aisyah ialah kisah CINTA yang menjerat aqidah, duka dan luka keluarganya serta semua umat islam. Aisyah yang dididik dengan acuan agama kerana keturunannya taat beragama, beliau mampu menghafal surah yasin malah mengamalkan bertudung sejak kecil lagi, dia juga mendapat pendidikan tinggi di UITM dalam bidang perakaunan. Permohonan Aisyah untuk murtad dibuat oleh Lennet Teoh Hui Leong, seorang peguam cina kristian. Permohonan itu menyatakan di perenggan 6, bertarikh 28 November di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur. Undang-undang negara seharusnya dikuatkuasakan lagi agar kes seperti Aisyah Bukhari, Hartina Haji Kamaruddin yang bercinta dengan Rajeswaran sehingga membuatkan ia menukarkan agamanya daripada agama islam kepada agama hindu serta Lina Joy tidak akan berleluasa.

P/s : Kedua-dua kisah di atas tadi berkaitan dengan kekuasaan perasaan cinta. Cinta berkuasa membawa kebahagiaan yang abadi di dunia dan insyaAllah di akhirat seperti kisah ummu faisal manakala cinta juga berkuasa membawa kepada kehancuran seperti yang telah terjadi dengan aisyah, hartina dan lina joy. Mereka sanggup memilih untuk murtad demi cinta mereka. Wal ‘iyadhubillah. Oleh yang demikian, berpada-padalah meletakkan cinta kita. Berfikirlah berkali-kali sebelum memberi cinta kepada manusia. Namun, berilah sepenuhnya CINTAmu kepada Allah kerana Allah pasti akan membalas CINTAmu dan ianya tidak sia-sia, insyaAllah...

No comments:

Post a Comment